Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
i-CT Framework a aplikace pro překlad znakového jazyka
Meca, Vojtěch ; Šátek, Václav (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit dvě aplikace pro využití v prostředí osob se specifickými vzdělávacími potřebami resp. osob s mentálním postižením. Jedna se o rámec i-CT Framework, který je zároveň spustitelnou aplikací pro výše uvedenou cílovou skupinu. Jako spustitelná aplikace rámec pracuje ve formě centrálního nástroje pro správu uživatelů, aplikací, oprávnění a bezpečnostních restrikcí. Dalším cílem práce pak bylo vytvoření nástroje Gesture Translator, díky kterému je možné překládat gesta znakového jazyka daného uživatele v uvedeném prostředí. Obě části práce fungují na operačních systémech Android a iOS.
Celoživotní vzdělávání osob s mentálním postižením
Kolomazníková, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifiky celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Vychází především z odborných publikací, zákonů a vyhlášek ČR a internetových zdrojů. První kapitola se zabývá osvětlením pojmu mentální retardace, její klasifikací, etiologií a psychickými zvláštnostmi těchto osob. V kapitole druhé je popsán systém vzdělání mentálně postižených osob v ČR včetně činnosti speciálně pedagogických center a možnosti využití středisek rané péče. V následující kapitole se věnuji celoživotnímu vzdělávání, a to jak obecně, tak i konkrétními možnostmi osob s mentálním postižením. Dále je zde zmíněna stručná historie celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením v rámci ČR, didaktické principy vzdělávání této cílové skupiny i příklad daného vzdělávání. Část empirická se pak věnuje výzkumnému šetření, které zkoumá možnosti vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v krajském městě Liberec
Kauza klecových lůžek: Rozbor internetové diskuse z roku 2006 z perspektivy disability studies
Štrunc, Václav ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kocman, David (oponent)
Tato práce prezentuje výsledky analýzy internetové diskuse pod článkem ze serveru aktuálně.cz z roku 2006. Článek se zabývá zneužíváním klecových lůžek v systému sociální péče o lidi s mentálním znevýhodněním a duševní nemocí v ČR. Kvalitativní výzkum byl veden metodou kódování vycházejícím z metodologického přístupu "zakotvené teorie". V teoretické části práce jsou rozebírány relevantní teoretické koncepty z oblasti disability studies a gender studies, zejména se zaměřením na kritiku konceptu liberálního občanství a teorie sociální smlouvy. Klíčovým konceptem celé práce je dichotomie soukromé a veřejné sféry. V další části práce je popsán kontext kauzy klecových lůžek v ČR a jsou vymezeny základní rysy této debaty. V empirické části je postupně popsáno pět klíčových témat, axiálních kódů, ve kterých je definována odlišnost lidí s mentálním znevýhodněním a duševní nemocí. Jedná se o témata prostoru a izolace, efektivity, odpovědnosti, stigmatizace a pečovatelské práce. V rámci každého tématu je popsán způsob definování těchto odlišností a je hledána jejich příčina a původ. V následující části je naznačen způsob argumentace účastníků diskusí ve vztahu k uvedeným tématům. V poslední kapitole je uvedena centrální kategorie "veřejné soukromí" a jsou k ní vztaženy všechny axiální kódy. Klíčová slova...
Profesní příprava žáků základních škol praktických
Bělová, Iva ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce přibližuje vývoj představ o budoucím pracovním uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením mladšího, středního a staršího školního věku, navštěvujících Základní školu praktickou v Chabařovicích a seznamuje nás s faktory, které tyto představy ovlivňují. Dále je přiblížena úroveň a úspěchy předprofesní přípravy na této škole. Práce je rozdělena na část teoretickou, která se zabývá vysvětlením pojmu mentální retardace, etiologií a klasifikací tohoto mentálního postižení, edukací žáků s lehkým mentálním postižením, jejich předprofesní přípravou a uplatněním mladých lidí s tímto handicapem na trhu práce. Část empirická obsahuje výzkum zaměřený na vývoj představ dětí s lehkým mentálním postižením o budoucím profesním uplatnění a poukazuje na vlivy, které na vývoj představ těchto dětí během jejich školní docházky působí.
Vybrané aspekty vzdělávání žáků s mentálním postižením na praktické škole
Svobodová, Ilona ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá vybranými aspekty vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami - žáků s mentálním postižením. Teoretická část diplomové práce poskytuje vhled do života jedinců s mentálním postižením, popisuje problémy cílové skupiny z pohledu speciální pedagogiky i z pohledu školy. Praktická část diplomové práce umožňuje nahlédnout do vybrané školy, přiblížit pozitiva a problémy prostřednictvím aktérů ve vzdělávání, žáků s mentálním postižením, vyučujících i rodičů. Cílem výzkumného šetření je charakterizovat problémy a situace a popsat úskalí vzdělávání žáků na vybrané praktické škole. K dosažení cíle je třeba shromáždit informace o průběhu vzdělávání na zvolené škole, přiblížit život žáků a jejich problémy z několika hledisek, aby bylo možné na základě šetření předložit doporučení na zkvalitnění péče podpory žáků zahrnující také klima školy. Diplomová práce si klade také za úkol podpořit zájemce o vzdělávání na škole - rodiče a žáky. V diplomové práci byla použita metodologie smíšeného designu. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, žák, mentální postižení, praktická škola, žákovské postoje
Canisterapie v Centru Bazalka, o.p.s.
POPELOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá tématem Canisterapie v Centru Bazalka, o.p.s.. V práci popisuji průběh canisterapie v zařízení. Dále hodnotím přínosy canisterapie z pohledu pracovníků a klientů. Canisterapie probíhá skupinovou formou u dospělých klientů s kombinovaným postižením. Práce také mapuje silné, slabé stránky, příležitosti a rizika při poskytování canisterapie. Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnotit poskytování canisterapie v Centru Bazalka,o.p.s. v Českých Budějovicích u dospělých klientů a klientek s kombinovaným postižením, a to za prvé z pohledu pracovníků a za druhé z pohledu klientů a klientek 18+. Pro výzkum byla využita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen pěti klienty a pěti pracovníky. Z výsledků vyplynulo, že klienti hodnotí canisterapii kladně. Všichni zvolili, že se v přítomnosti psa cítí dobře. Získali jsme také odpovědi na to, jaké aktivity se psem klienti preferují. Z rozhovorů se zaměstnanci je zajímavé hodnocení přínosů canisterapie. Nejvíce popisovaný přínos je ve zlepšení psychického stavu klientů, v obohacení prostředí o nové podněty a v motivaci k činnosti. Bakalářskou práci bude možné využít jako zdroj informací pro canisterapeuty jak vést canisterapii u klientů s kombinovaným postižením. Zařízení může využít podněty pro zlepšení terapie. Výsledky také slouží jako zpětná vazba pro stávající canisterapeutický tým.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.